4 kroki do sukcesu twojej marki - mattwasik studio - mattshield

4 KROKI do sukcesu Twojej nowej marki!

  • By:mwasik

„Po co Ci właściwie ten cały personal branding? Marka osobista, budowanie wizerunku, public relations? No tak, teraz jest na to moda-tyle osób chciałoby być zauważonych… Musisz zrozumieć, że trzeba być w czymś naprawdę dobrym, aby wybić się z tłumu.”

…tu i ówdzie możesz usłyszeć podobne stwierdzenia, jeśli zaczniesz mówić o chęci wypromowania swojej osoby. Eksperci wszelkiej maści zaczną sugerować Ci, że nie jesteś wystarczająco dobra w tym, co chcesz robić.

Nie daj jednak zbić się z tropu. W każdym znaleźć można coś unikalnego, w TOBIE również. Musisz tylko sięgnąć głębiej i nie przejmować się tym, co powiedzą inni. Powiem wprost – Nie daj się, KoBBieto!

4 kroki do sukcesu twojej marki

PO1. WYKORZYSTAJ SWÓJ POTENCJAŁ

 „Teraz nie pora myśleć o tym, czego ci brak. Lepiej pomyśl, co możesz zrobić z tym, co masz”. Ernest Hemingway

To złota zasada – w pierwszej kolejności warto skupić się na swoich mocnych stronach. To one są Twoim atutem i najzwyczajniej w świecie, są dla Ciebie paliwem do dalszych działań. Jak to zrobić? To bardzo proste. Wystarczy zastanowić się, co jest w Tobie najlepsze, za co chwalą Cię ludzie, co robisz z pasją i co stanowi o Twojej wyjątkowości. Każdy z nas ma indywidualne zasoby, które w pełni wykorzystane-mogą przynieść Ci o wiele więcej korzyści, aniżeli wymyślona marka osobista, stworzona na potrzeby rynku. Pamiętaj, marka musi być wiarygodna.

4 kroki do sukcesu twojej marki - mattwasik studio - mattshield

Po2. WIARYGODNA, AUTENTYCZNA… PRAWDZIWA

Tylko autentyczność marki jest w stanie przekonać do Ciebie ludzi. Nawet, jeśli bywa ona abstrakcyjna i całkowicie różna od ogólnie przyjętego kanonu „bycia” i „życia”. Ba! Tym lepiej. Opinie z serii „co ludzie powiedzą” należy całkowicie wyrzucić ze swojej głowy. Jak mawiał Steve Jobs:

„Nie pozwólcie, żeby hałas cudzych opinii zagłuszył wasz własny wewnętrzny głos. I najważniejsze – miejcie odwagę kierować się sercem i intuicją”.

Ze schematów może skorzystać każdy, pójść pod prąd jest trudniej. To tak, jak wyprawa w góry. Łatwiej jest pójść wyznaczonym szlakiem, ale to z reguły poza nim, czeka na Cię coś wyjątkowego – niedostępnego dla każdego. Żeby to zrobić, musisz pozwolić sobie na wyjście ze swojej strefy komfortu, z tego, co pewne, sprawdzone i bezpieczne. Czasami warto po prostu zaufać sobie, bo spełniona będziesz tylko wtedy, gdy pozostaniesz w zgodzie z samą sobą. Wtedy też będziesz autentyczna i wiarygodna. Twoja marka osobista będzie żyła.

PO3. ŚWIADOMOŚĆ SIEBIE TO FUNDAMENT

Uświadomienie sobie własnego JA, to połowa sukcesu. Samoświadomość buduje fundament, którego nikt ani nic nie jest w stanie zniszczyć. Nie ma drugiej takiej samej osoby, dwóch identycznych jednostek, dwóch głów pełnych tych samych pomysłów. Własne JA jest jedyne w swoim rodzaju i jeśli uda Ci się je odnaleźć, zyskasz zasób, który stanie się Twoją karmą, samonapędzającym się motorem. Nauczenie się samoświadomości  – poznanie swoich słabych i mocnych stron – pozwoli Ci bazować na tym, co w Tobie najlepsze. Nie ma lepszej marki osobistej niż marka zbudowana na własnych wartościach.

 

4 kroki do sukcesu twojej marki - mattwasik studio - mattshield

Po4. MARKA MUSI SIĘ WYRÓŻNIAĆ

Marki, które „chwytają”, posiadają wyrazistą osobowość, dlatego warto budować swój wizerunek świadomie. Świadomie powinnaś zastanowić się, co masz do zaoferowania i w czym możesz pomóc  innym, czyli określić swoją grupę docelową. „Mało jest rzeczy, na które nikt jeszcze nie wpadł” – powiedzą życzliwi ludzie? Być może tak jest, ale stąd Twoja marka! Nie chodzi o ilość konkurencji, ale o jakość. Sposób podania liczy się najbardziej, bo potencjalny odbiorca naszej marki oczekuje pewnych korzyści. Przechodząc zatem do sedna – znajdź w sobie coś, co jest nietuzinkowe, a potem działaj! Jeśli wyposażono Cię w inteligentny żart – wykorzystaj go do wyższych celów. Nieważne, że inni twierdzą, że to coś, co się nie sprzeda. Błazen jest jednym z archetypów marki, a zatem – do dzieła. A może zawsze byłaś kujonem i potrafisz przekazywać wiedzę w ciekawy sposób? Może przyjmiesz rolę mędrca?

Jedno jest pewne, Twoja marka musi żyć. Stwórz swoją własną opowieść i zostań jej bohaterką.  Pozwól sobie stworzyć markę zgodną z Twoją osobowością, a zobaczysz, że świat na Ciebie czeka. Trochę odwagi, Twoja historia dopiero się zaczyna.

Ja – dzś zaczynam swoją historię z Kobbieciarnią. Już dzisiaj jesteście częścią mojej opowieści, a obiecuję, że będzie ciekawa. Nic więcej nie powiem. Zdradzę tylko, że uwielbiam ten cytat:

„To niemożliwe” – powiedział rozsądek.
„To ryzykowne” – powiedziało doświadczenie.
„To bezsensowne” – rzekła duma.
„Mimo wszystko SPRÓBUJ”  – powiedziało serce.

Może właśnie dlatego dzisiaj tutaj jestem…

Pozdrawiam,

dla KoBBieciarnia.pl – Izabella Wierzbicka

 

 

 

 

 

Posted in: marketing